Het moet zijn dat die opmerking toch blijven hangen is bij Verdier, want de beste track op zijn nieuwe solo-album Evidences is Femme Lady Dame, met leuke gitaaraccenten van Dany Lademacher. Daarmee is het nog geen wild rock-anthem, maar wel verdomd catchy en een beetje mysterieus. De overige tracks op Evidences liggen in het verlengde van Emotions Singulières, maar dan speelser, vrolijker, swingender en met meer experiment. Inhoudelijk zet Verdier de vrouw op een voetstuk en steunt hij hen speels in hun strijd voor gelijke rechten. Beetje jammer dat Verdier de vrouwen dan niet zelf het woord geeft. Zijn Antidote-kompaan Khadija Othman mag wel meedoen op Trance Dance en actrice Aïssatou Diop op Pourquoi en Comme Des Moutons, toch blijven we wat op onze honger en lijkt het erop dat Verdier in de eerste plaats een liefhebber is van vrouwelijk schoon. Dat blijkt al zeker uit de clip, met een knipoog naar Verdier’s verleden als modefotograaf.
Evidences is een leuk album. Onderhoudend en op geen enkel moment wil je doorspoelen. Mocht het zijn dat Alain Verdier inderdaad de Rockportaal-reviews ter harte neemt: het vuurwerk dat de combinatie Verdier-Lademacher levert hadden we graag in nog meer tracks zien terugkeren. Misschien op een volgend album?