De album art van Andreas Marschall, die tevens verantwoordelijk was voor het artwork van albums van Sodom en Kreator geeft een goed idee van wat je kunt verwachten van deze langspeler. Duitse thrash! Tel daarbij op dat dit een release is van Insanity Alert’s Heavy Kevy’s Mosher Zero label en dan is het helemaal duidelijk.
De twaalf thrash rampestampers steken de invloeden van bands als Anthrax en Exodus niet onder stoelen of banken. Soms doet het wat denken aan Municipal Waste, maar dan zonder de ongein. Dit is intussen het derde album van deze Duitsers en dat vakmanschap is zeker te horen. Het tempo is steeds volle kracht vooruit en is gemaakt voor de moshpit. Belangrijkste punt van kritiek is dat, hoewel alle nummers erg vermakelijk zijn er weinig variatie in zit. Het interessantste klinken de nummers als er wat hardcore invloeden in doorsijpelen zoals op King of Rats, een soort Anthrax meets Hatebreed. Kleine verrassing is wel het akoestische gitaarfragmentje op To The Gallows. Compliment voor het strakke drumwerk, vooral op Slaves To The Virtual God klinkt dat indrukwekkend. De hele gitaartoon en productie klinkt ook lekker vol en krachtig. Het staat buiten kijf dat Granvilles Hammer live garant staat voor een flinke circle pit.
Perfect album voor elke thrash liefhebber, al zal het geen originaliteitsprijs winnen. Maar hey, soms wil je gewoon moshen en headbangen, right?