Inderdaad een speciaal cadeau van Chris Pohl (de man achter Blutengel) dit semi-akoestische optreden. Ondersteunt door piano, akoestische gitaar en drums komt Chris, samen met zangeres Ulrike Goldmann, tot een mooie verzameling van eigen nummers. Wie enigszins bekend is met het werk van Blutengel weet wat men kan verwachten. Een mix van Gothic pop (zoals ze het zelf noemen), wave en synthpop. Nu is Chris geen slechte, maar ook geen wereldzanger. Door zijn teksten half te spreken voorkomt hij dat probleem. Bovendien helpt Ulrike hem door de moeilijkere passages. Blutengel weet meestal wel te overtuigen met hun nummers. Het blijft altijd herkenbaar. Bovendien blijken de nummers aan kracht te winnen door deze akoestische aanpak. Dit album is een intiem en atmosferische weergave van een mooi optreden. Zestien nummers lang blijft Blutengel boeien. Het is een album die prima past bij de tijd van het jaar. Bij een knapperend haardvuur starend naar de koude, donkere buitenwereld. Hoogtepunten noemen heeft eigenlijk geen zin, want het album blijft constant interessant. Van opener Krieger tot het einde met Reich Mir Die Hand. Toch zou het rustige Time als een van de hoogtepunten genoemd kunnen worden. Aan de andere kant worden dan nummers als Wir Sind Was Wir Sind, Complete, Black en Der Himmel Brennt tekort gedaan. Eerlijk gezegd klinken de nummers op deze manier mooier dan in hun oorspronkelijke versie. Zou de band veel vaker moeten doen. Het levert veel, nieuw, respect op voor hun muziek.
A Special Night Out – Live And Acoustic in Berlin is te verkrijgen op CD en DVD.
Blutengel