Met een knal trapt de band af. Even verschrikt kijkt iedereen meteen naar het podium. Het zijn de begintonen van “Ask The Tree” die ook op het album zo beginnen. Het is ineens niet meer zo donker op het podium. Overal op het podium staan wat lichtjes die heel fel oplichten tijdens de harde klanken in dit nummer. De techniek heeft er flink wat werk aan gehad vanavond. Het belooft meteen wat aparts te gaan worden. Nee, er is dus geen voorprogramma, het is meteen de Berlin Sessions. Zangeres Wende klinkt prima bij stem en slechts een spot op haar gezicht laat wat van haar zien. Dit is meteen de ultieme binnenkomer voor dit concert. Het podium is bezaaid met instrumenten en toch bestaat haar band maar uit drie personen. We zullen wel zien waar het allemaal voor nodig is.
Ook kent de setlist een paar kleine uitstapjes. Wende vertelt dat ze eens gevraagd is om een meezinger te schrijven. Nou, daar heeft ze zich aan gewaagd en op een grappige wijze vertolkt ze “Pretty Little Diamonds” wat een regelrechte aanklacht is tegen crimineel Charles Taylor, Hoewel het nummer misschien o zo vrolijk klinkt, zo gruwelijk zijn de daden waarover ze zingt. Dat is misschien wat haar zo drijft, met teksten de bezoekers weten te raken. Ze scandeert, ze zingt, ze brult, een dame in topvorm. Een gedreven persoonlijkheid doet van zich spreken. Ze doet dan ook wat denken aan Roisin Murphy en Florence Welch, maar dan op een minder brave manier. Het grauwe randje siert haar. Wende laat zich vanavond begeleiden door een magistrale band. Links op het podium ligt een flink paneel op de grond, waaruit allerlei geluiden komen. Er wordt continu aan het paneel gewerkt en telkens komt er weer iets anders tevoorschijn. Ook blijkt de gitarist met een technisch foefje zijn gitaar ineens als contrabas te laten klinken.
De band komt nog eenmaal terug om het nummer “Dragon’s Tongue” te spelen. Daarna staan ze met z’n allen op een rij en nemen een luid applaus in ontvangst De mannen van de band verlaten het podium en Wende blijft alleen achter. Ze neemt voor een allerlaatste maal plaats achter de piano en speelt het toepasselijke “Goodbye”. Een nummer wat ook het in het theater prima zou passen. Helemaal alleen achter de piano redt Wende het als geen ander. Deze dame beheerst het allemaal. De zaal klein maken, de zaal betoveren en overdonderen. Zo klonken vanavond dan ook de Berlin Sessions, die vanavond voor de een na laatste keer werden opgevoerd. Waar gaat Wende ons de volgende keer op trakteren?